maandag 23 mei 2016

Niet afleiden.



Ik heb het goed volgehouden, niet afleiden.


Er lag een mooie stapel naaiwerk voor Mijnhulphond klaar.
Het moest even goed geordend gebeuren, toch niet echt mijn ding maar het lukte. Ik heb mij zelfs niet laten verleiden tot het nemen van een foto van de bult met gespeldde labels en sleeves.

Want dat moesten het worden, tekstlabels en sleeves.





Voor het maken van de labels, voorheen geborduurd, is er gezocht naar een handige en niet te dure of bewerkelijke manier om tekst op stof te zetten. Wij kwamen uit bij het laten bedrukken van een lap stof. Per meter niet direct een goedkope lap maar per label wel degelijk!

 Mogelijkheden breidden zich uit en zo ook de hoeveelheid stof. Ik heb hier inmiddels een aantal meters liggen met diverse teksten en pictogrammen.

Het leuke is dat ik voor de opdrachten van Marlies ook veel reststukken en gebruikte stoffen kan toepassen. De achterkanten komen niet in zicht en zijn soms blauw, soms gestreept en deze keer knalgroen. Ook de blauwe stof aan de voorkant van de sleeves is een Zeepsopper. Waarom zo? De stof is prima geschikt (zonde om niet te gebruiken) en het houdt de prijs leuk.

Ook voor de Stay & Go kleden wordt er ge-Zeepsopt.
De voering is bijvoorbeeld gemaakt van dikke gordijnen van de kringloop.


Inmiddels is het al ruim 3 jaar geleden dat Marlies contact met mij opnam en heb ik diverse items voor haar winkel mogen maken. En ik ben niet de enige die ingezet wordt om invulling te geven aan het unieke aanbod van deze shop. Gevuld met artikelen die Marlies handig, belangrijk of gewoon leuk vindt!

http://mijnhulphond.nl/?page_id=2

Meer weten over Marlies en (de hier nog kleine) Olivier, klik vooral even op bovenstaande foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten